Among Us Tlačítko

Znáte Among Us? Tu hru, kde se běhá po vesmírné lodi a plní se jednoduché úkoly, které drží loď v provozu a mezi hráči jsou navíc „impostoři“, kteří zabíjejí ostatní hráče. Ti se mohou hlasováním zase rozhodnout, koho vyhodí z lodi do vesmíru.

Tak tuhle počítačovou hru hrají u Honzíka ve škole přenesenou do reálu. Je to vlastně fajn, skutečně u toho běhají a vřískají a honí se a hlasují a tak.

A aby to hráli s větší chutí, tak chtěl Honzík vyrobit nějaké lepší Tlačítko, kterým se oznamuje nález mrtvoly nebo svolání „energy meetingu“ (ještě se nám nepodařilo vysvětlit, že je to „emergency meeting“).

Nechali jsme se inspirovat podobou tlačítka ve hře. Plochý kvádřík se žlutočervenými proužky a na něm červené tlačítko.

Kdyby to člověk dělal před 10 lety, tak by asi stačila baterka, tlačítko a bzučák. Ale dnes se mi zdá škoda, nedat do něčeho co má baterku alespoň jeden procesor. A tak jsme zvolili řešení s následující elektronikou:

Schéma zapojení elektroniky Tlačítka.

Nejprve jsme na stole sestavili prototyp:

Prototyp a tester odolnosti komponent.

A pak realizovali finální zapojení s čokoládou:

Realizace elektroniky pro zabudování do krabičky.

Všimněte si toho krásného germaniového tranzistoru! To snad musím ukázat v detailu:

Detail GC 521

Zvláště ve spojení s tím micro:bitem, který podobných ale menších tranzistorů obsahuje asi čtvrt milonu je to pěkná podívaná.

A proč tam chudák GC 521 je? No aby v hluku školy bylo to bzučení po stisku tlačítka slyšet! Bez něj je to slabé. Mimo:bit potřebuje v tomto hodně pomoci. Ještě, že jsem ho v nějakých historických zásobách z dětství našel.

A nakonec došlo na realizaci té krabičky s tlačítkem. Vlastně ta vznikala v druhém týmu paralelně a tam se stříhalo, řezalo a barvilo:

A úplně nakonec byl vývoj finálního software. Pro oživování jsme měli jen funkční kostru kódu a teď došlo na implementaci všech fíčur:

  • odpočítávání času,
  • blokování tlačítka, pokud běží ještě odpočet,
  • bzučení a pípání,
  • nějaký ten easter-egg.

Zkoušel jsem i syntézu hlasu pomocí MicroPython speech knihovny, ale tomu výstupu jsme nerozuměli, ani když jsme věděli, co to má říkat. A tak to skončilo vývojem v běžném prostředí MakeCode. Alespoň si Honzík sám navrhl podobu číslic pro odpočet. Občas poněkud neortodoxních.

A dneska si Honzík vzal tlačítko poprvé do školy, tak snad donese alespoň ten micro:bit. Mohl by se hodit zase na další víkendový projekt.

1 komentář u „Among Us Tlačítko

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.